Hyresgästenkäten 2025

Tack till er som hjälper oss att bli ännu bättre!
Vi strävar ständigt efter att bli en ännu bättre hyresvärd för er och då är det avgörande att få veta vad ni tycker om oss. Den kundundersökning vi utfört är ett sätt att ta reda på detta och utgör ett väldigt viktigt underlag i vårt utvecklingsarbete.
Resultat av Nöjd-Kund-Index (NKI) 2025: 81 % (Resultatet vid undersökningen 2022: 76)
Årets kundundersökning ger oss höga betyg när det gäller:
- 91 Jag blev trevligt bemött av personalen som hanterade min felanmälan
- 90 Jag kände mig välkommen till huset vid inflyttning
- 89 Jag är nöjd med hur fastighetsskötaren genomförde åtgärden vid felanmälan
- 89 Jag blir alltid trevligt bemött av personalen
- 89 Jag blev kontaktad inom 2 dagar efter att jag gjort felanmälan
- 88 Jag känner mig trygg i huset
Vi har fått lägre betyg när det gäller innergårdar och hur de är utrustade, städning av tvättstugor och sophantering.
81% av de som besvarade enkäten är positiva till införande av kamerabevakning i soprum.
NÄSTA STEG:
Under en provperiod kommer vi att öka intervallet på städning i tvättstugor. Vi kommer att börja planera för införande av kamerabevakning i några av våra soprum. I samband med införande av fastighetsnära insamling kommer förändringar att ske gällande sophantering, mer information under resans gång.
GRATTIS Andreas – DU VANN EN FRI MÅNADSHYRA!
Vi har utsett vinnaren bland er som gav oss ett mycket bra förbättringsförslag i undersökningen och vi säger grattis till Andreas Katiska i Vedevåg.
Nästa hyresgästundersökning skickas ut under 2028, vi hoppas på ett stort deltagande även då!
VI SER FRAM EMOT ETT FORTSATT BRA 2025 MED ER!
*Undersökningen genomfördes av Marknadskraft som är ett branschanslutet undersökningsföretag. Om du har frågor kring undersökningen kontakta Marknadskraft på tel 019-33 14 00 eller e-post till info@marknadskraft.com
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 7 oktober 2025
- Publicerad:
- 7 oktober 2025
