Gå till innehåll

TV-Bredband-Telefoni

Foto på en router med kablar i

Våra fastigheter är anslutna till ett fiberbaserat bredbandsnät. Bredbandsnätet är ett så kallat öppet nät som erbjuder dig tjänster från flera konkurrerande leverantörer. Via bredbandsnätet kan du få bredband/internet, telefoni samt TV med möjlighet till HDTV och olika kanalpaket. Antalet nya och spännande tjänster och leverantörer i bredbandsnätet växer ständigt.

Genom vår Kommunikations Operatör (KO) iTUX, en av Sveriges största kommunikationsoperatörer, så kan vi erbjuda ett attraktivt tjänsteutbud inom TV, bredband/internet och telefoni.

LIBOportalen hittar du vilka leverantörer som erbjuder tjänster i det öppna fibernätet du kan även beställa tjänster via LIBOportalen alternativt så ringer du direkt till tjänsteleverantören för att beställa tjänster.

Genom ett gruppavtal med Tele2 så får du som bor i en lägenhet hos oss kostnadsfri tillgång till ett Digitalt Startutbud av TV kanaler (kanaler kan komma att ändras av vår leverantör) samt en IPTV Box. Om IPTV boxen saknas när du flyttar in så beställer du en ny kostnadsfri IPTV box via Tele2:s kundtjänst som du når på telefonnummer 90 222. Ange objektsnumret som står på ditt hyreskontrakt när du beställer den kostnadsfria IPTV boxen.

Vill du ha bredbandsanslutning (internet) via det öppna fibernätet måste du teckna ett internet/bredbandsabonnemang hos någon av de tjänsteleverantörer som finns för det fiberbaserade bredbandsnätet, vilka tjänsteleverantörer som finns att välja på hittar du på LIBOportalen här hittar du även kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör så att du kan kontakta vald leverantör och beställa din tjänst.

Avser du att använda bredband/IP telefoni så måste du teckna ett bredband/IP telefonabonnemang hos någon av de tjänsteleverantörer som finns för det fiberbaserade bredbandsnätet. Om du redan har ett telefonabonnemang, men din nuvarande leverantör inte finns med som tjänsteleverantör i det fiberbaserade bredbandsnätet så kan de flesta tjänsteleverantörer överföra telefonnummer mellan varandra så att du kan behålla ditt nuvarande telefonnummer, mer information vilka tjänsteleverantörer som finns hittar du på LIBOportalen här hittar du även kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör så att du kan kontakta vald leverantör och beställa din tjänst.

Om något inte fungerar

Har du fel eller problem att koppla in och komma igång med din TV, bredband eller telefonitjänst eller om du har andra problem med internet, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för support och felanmälan.


Frågor om TV, Bredband, Telefon, avtal, kanalutbud, abonnemangskostnad, tekniska frågor, erbjudanden, abonnemang samt andra tjänster i det fiberbaserade bredbandsnätet mm besvaras av respektive tjänsteleverantör.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
19 augusti 2024
Publicerad:
25 januari 2024